2012/11/24

Khasiat Avocado

As salam,

Bersua kembali...Post kali ni , eloklah saya ceritakan amalan saya semasa mengandung nih...setelah membaca beberapa review tentang khasiat avocado, saya tertarik untuk mencubanya.

Pada sesiapa yang belum mengenali rupa avocado, di atas adalah rupanya k....aktiviti mencari buah avocado nih telah giat kami lakukan, dr tesco ke giant tp xde...last2 masa ngah shopping brg dapur di pasaraya Hero baru terjumpa buah nih. So, kitorg beli 3biji untuk percubaan.

Buah avocado yang dibeli bewarna hijau tapi apa yang kami baca di blog ianya perlu diperamkan sehingga kehitaman sebelum dijadikan jus.

Kami pun bungkus la buah avocado menggunakan surat khabar . slpas dua hari ianya bertukar warna, terus kitorg buat jus avocado. Mummy sgt teruja minum avocado nih. Sangat sedap katanya.

Jus avocado nih dibuat dengan cara mengisar isi buah avocado bersama susu cair dan ditambah sedikit gula...rasanya sgt hebat k seperti minum asikrim.

korg bole la google utk tahu khasiat avocado nih utk ibu mengandung k.. Disamping itu, isi avocado ini juga boleh dijadikan sebagai masker muka...wahhhh hebat kan??


Ada orang tamabah yogurt n coklat gak dalam jus avocado nih..tapi kitorg xletak pun..Famous kat indon tau jus avocado nih  Sampai sekarang mummy stillminum lagi avocado nih.....NYUMMMYYY !!!! 

Moga baby n mummy sentiasa sihat. AMIN


No comments:

Post a Comment